In de pers (19)
In de pers (19)
De Standaard, Gilles Michiels (8/10/2020)
Het Nieuwsblad, Magali Degrande (7/10/2020)
Theaterkrant, Mia Vaerman (7/10/2020)
RiRo Toneelrecensies, Piet Van Kampen (7/10/2020)
De Morgen, Jan Dertaelen (5/10/2020)
Pzazz , Elie Agniel (4/10/2020)
Theaterparadijs, Jeroen Peeters (4/10/2020)
Pzazz , Pieter T'Jonck (3/10/2020)
Concertnews, Bert Hertogs (3/10/2020)
De Morgen, Peter Anthonissen (1998)
De Standaard, Geert Van der Speeten (1998)
De Volkskrant, Marijn Van der Jagt (1998)
Dokterkrant, Paul Verduyckt (1998)
Gazet van Antwerpen, Peter Haex (1998)
Haarlems Dagblad, Margriet Prinssen (1998)
Knack, Paul Verduyckt (1998)
Rotterdams Dagblad, Han Geurts (1998)
Filosofische evenwichtsoefening van de KOE***
Theaterparadijs, Jeroen Peeters (4/10/2020)

Compagnie de KOE graaft voor z’n 30ste verjaardag in het rijke verleden van hun Vlaamse theatergezelschap. Voor dit seizoen halen ze ‘De Nijl is in Caïro aangekomen’ uit het archief van 1998. Herwerkt naar de tijd waarin we nu leven. Inclusief plexiglas uiteraard.

Laat ons eerlijk zijn. We houden van theater, in al z’n vormen, van theater dat simpelweg entertaint, van theater dat uitdaagt, van theater dat het randje opzoekt. Maar toch… Ook wij hebben ergens onze grenzen en persoonlijke voorkeuren. Wanneer we in theaterbrochures lezen over een stuk gebaseerd op teksten van Schopenhauer, Montaigne, Pascal en met ideeën uit ‘Schijn bedriegt’ van Thomas Berhard, zijn we niet meteen geneigd om dit op te nemen in ons seizoensprogramma. Het voordeel van de KOE is dat er onderaan nog staat “tekst: Peter Van den Eede en Frank Focketeyn” waardoor de beslissingsbalans toch weer naar positieve kant begint te hellen. Terecht, zo blijkt achteraf.

Lees verder op www.theaterparadijs.nl.