DISCORDIA/ KOE/ STAN/ DOOD PAARD
na deschrijverdekoning, na my dinner with andré, na vandeneedevandeschrijvervandekoningendiderot, na antwort&frage, na gehen, na onomatopee, na we hebben een/ het boek (niet) gelezen
nu
polycoproductie
deel VIII
BEROEMDEN
(krediet opgeëist op basis van beweringen van verworvenheden of kunde)
VandenEede/ deWolf/ DeRoo/ DeSchrijver/ Biesheuvel/ deKoning
miniatuurintrospectie/ narrativiteitsangst
of zowel of, als of, in het geval het zou kunnen of dat het is, op welke uitgesproken manier in deze kwestie of liever gezegd waarom het zo gekomen kan zijn of gekomen moet zijn, zo is er, kort gezegd, geen bewijs voorhanden, dat het vanzelfsprekend lijkt te zijn, punt
‘Voor Beroemden gooide het zestal zijn heilige geloof in het genuanceerde woord af. Drie kwart van de voorstelling verloopt zonder tekst. Het speelterrein is meer een werf geworden: houten planken, emmers met cement, besmeurde platen op de vloer. Hier wil gebouwd of afgebroken worden, met handen en tanden.’ – Wouter Hillaert, De Standaard ***
‘De nihilistische en tragische Bernhardthematiek is confronterend en razend actueel. Ook wij vergapen ons dagelijks aan de tragiek van Syrië, Bagdad, de honger in Afrika en ook wij doen niks. En zeker aan het begin van de zomervakantie is de boodschap van de voorstelling pijnlijk herkenbaar: wie heeft niet zelf al ooit eens de bedenking gemaakt om even verlof te nemen ook van alle schrijnende wereldproblemen als hij met vakantie gaat?’ – Roel De Trazegnies, Cobra.be ***
‘Van miniatuurintrospectie en narrativiteitsangst is geen sprake in Beroemden, al vormen deze woorden de ondertitel van de voorstelling. Gesloopt maar gelouterd kom je eruit.’ – Loek Zonneveld, De Groene Amsterdammer