HelloGoodbye Een stuk zonder midden
De KOE is nog niet klaar met het midden. Daar waar in Beckett Boulevard het midden werd gezocht, proberen we het in HelloGoodbye juist te ontlopen. We zoomen deze keer in op het aankomen en vertrekken van mensen. Het stuk wordt enkel opgebouwd met aankomst- en vertrekscènes uit Russische en westerse literatuur aangevuld met eigen teksten.
Zijn we opgelucht ergens aan te komen alleen omdat we ergens anders konden vertrekken? Welk verleden nemen we mee, en welke bagage laten we achter?
Wat geven we daarover prijs tijdens een ontmoeting? Hoelang mag een begroeting duren voor het geen begroeting meer is maar een gesprek? En hoelang mag het afscheid duren voor we de indruk geven dat we nergens naartoe gaan? Waarom blijven we zo graag in de hal als we aankomen? Waarom kunnen de mensen die hun jas aan doen om weg te gaan maar niet vertrekken? Zijn ze bang om ergens anders aan te komen?
HelloGoodbye is een komedie zonder midden; een plek waar het kwadraterend begint en eindigt met vertrekkende mensen die aankomen en aankomende mensen die vertrekken.
In HelloGoodbye laten 8 acteurs in een symbiose van ontvangst- en afscheidsceremoniën vijfendertig personages opkomen en afgaan.
Van en met Natali Broods, Sien Eggers, Ans Van den Eede, Tanya Zabarylo, Willem de Wolf, Peter Van den Eede, Michael Vergauwen en Mats Vandroogenbroeck
Dramaturgische ondersteuning Louise Van den Eede
Techniek en lichtontwerp Bram De Vreese en Pol Geusens
Productie de KOE
Met de steun van de Vlaamse overheid
Het Parool, Sander Janssens (6/2/2018)
NRC Handelsblad, Micha Wertheim (24/1/2018)
Theatermaggezien, Roger Arteel (19/12/2017)
Concertnews.be, Bert Hertogs (5/12/2017)
De Volkskrant, Karin Veraart (27/11/2017)
‹Te vaak zit ik bij voorstellingen naar makers te kijken die mij uitleggen wat er mis is met de wereld. Compagnie de Koe gaat ervan uit dat het publiek dat allemaal zelf wel weet. Zij nodigen ons uit om samen met hen op zoek te gaan naar wat in die wetenschap het leven nog de moeite waard maakt. ›
≤NRC Handelsblad≥
‹De Vlamingen van gezelschap de KOE zijn meesters in hilarisch gegoochel met attributen en woorden. En het mooie is, al die flarden tekst vormen samen een eenheid - en ook weer niet.›
≤de Volkskrant ≥
‹Hilarisch is het spel met het middelpunt dat naar de periferie verdwijnt – zoals ook elke genodigde die binnenkomt heel even in het centrum van de belangstelling komt, om dan opzij te worden geschoven voor de volgende gast.›
≤de Theaterkrant ≥
‹Voortdurend arriveren en vertrekken er mensen. Er wordt gekust, gestruikeld, over en weer gereden met koffertjes en naast mekaar gepraat. Sien Eggers wisselt intussen vaker van jas en personage dan het gemiddelde topmodel op een catwalk, maar het moet gezegd dat ze dat met verve doet.›
≤Focus Knack≥
‹De Koe is actueler dan ooit dus, waarbij tevens gesteld wordt dat de toekomst bijna tot het verleden behoort.›
≤Concertnews≥