The Courage to be Disliked
© Koen Broos

DIGITALE VOORSTELLING

Een puissant rijke vrouw daalt elke week de marmeren trappen van haar penthouse af, recht naar de borrelende onderbuik van de stad. Daar observeert, fileert en memoriseert ze tot in detail wat ze ziet, hoe weerzinwekkend ook. Na elke tocht deelt ze haar mijmeringen. Want ze mag dan wel rijk zijn, ze is ook genereus.

The Courage to be Disliked is een theatrale monoloog van Willem de Wolf over zelfzucht en welwillendheid. Over een rooskleurig idealisme in een rauwe realiteit. Of net omgekeerd.

Natali Broods speelt voor het eerst bij de KOE alleen. Met een documentaire over een toneelstuk dat over het maken van een documentaire gaat, trekt de KOE alle digitale registers open. Verwacht je niet aan een doorsnee live stream, maar bereid je voor op een gloednieuw genre: de scripted reality one woman live stream making of show.

Met een camera als extra personage trekt de KOE op digitale tournee en speelt ze tegelijk een thuismatch. Het resultaat is een dynamische, multimediale voorstelling waarmee de KOE op haar typisch eigengereide wijze de rekbaarheid van begrippen als afstand en aanwezigheid uitdaagt.

The Courage to be Disliked

Tekst Willem de Wolf
Spel Natali Broods
Regie Peter Van den Eede
Techniek Bram De Vreese en Shane Van Laer
Productie de KOE
Live muziek Shane Van Laer
Met dank aan Bart Vanvoorden, KC Nona, KMSKA, Hypochristmatreefuzz, Elisabeth Michiels, Irina Broods, Delphine Ampe en de leden van ons bestuur

In de pers (12)
In de pers (12)
De Volkskrant, Karin Veraart (12/4/2021)
Concertnews, Bert Hertogs (11/4/2021)
De Standaard Weekblad (10/4/2021)
Theaterkrant, Evelyne Coussens (8/4/2021)
Pzazz, Pieter T'jonck (8/4/2021)
Knack Focus, Els Van Steenberge (7/4/2021)
De Standaard, Filip Tielens (6/4/2021)
Het Nieuwsblad, Magali Degrande (6/4/2021)
Focus Knack , Els Van Steenberge (26/3/2021)
‹Een verduiveld slim en vermakelijk ding waarin theater en film in elkaar grijpen, zoals elektrische en brandstofaandrijving in een hybridewagen. ›≤Knack Focus ≥★★★★ ‹Natali Broods is fenomenaal als rijke vrouw die ‘gewone mensen’ observeert. (...) In poëtisch geformuleerde, maar in de kern vaak wrede observaties toont de KOE op intrigerende manier hoe dergelijk denken kan werken.› ≤De Volkskrant ★★≥★★ ‹De Wolf schreef een bijzonder rijke tekst, met hilarische en lang uitgesponnen anekdotes (...), maar ook vol snijdende maatschappijkritiek. (...) Met haar naturel, haar intimistische acteerstijl en steeds weer die ontwapenende lach bewijst Broods hier alweer wat een fenomenale actrice ze is.’ ›≤De Standaard ≥★★★★